ODSTĄPIENIE OD TRANSAKCJI (ZWROT)
ODSTĄPIENIE KONSUMENTA OD TRANSAKCJI (ZWROT)
KONSUMENT nie posiada prawa odstąpienia od Transakcji; Towar cięty (odcięty) na życzenie Konsumenta i służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb nie podlega Zwrotowi;
ODSTĄPIENIE OD TRANSAKCJI (ZWROT) PRZEDSIĘBIORCY
1. Przedsiębiorca, który zawarł Transakcję na odległość, ma prawo do odstąpienia od Transakcji bez podania przyczyny składając stosowne Oświadczenie o odstąpieniu od Transakcji telefonicznie lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania Zamówienia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie Oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedającego:
ANZA Andrzej Zaborowski
Ul. Nowa 16/18,
90-031, Łódź,
(z dopiskiem „ZWROT”);
a. Zwrotowi nie podlega Towar Szczególny
(TOWAR SZCZEGÓLNY – rzecz ruchoma, nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego (np. w kolorze lub ilości, niedostępnym w ofercie Sprzedającego) lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, (według Art. 38, pkt.3, Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.);
2. Sprzedający ma obowiązek potwierdzić otrzymanie Oświadczenia drogą listowną lub elektroniczną na adres wskazany przez Przedsiębiorcę;
3. Wykonując prawo Odstąpienia od Transakcji, Przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu Towaru w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu Towarem;
a. Prawu do Odstąpienia od Transakcji podlega Towar jedynie w oryginalnych belkach/rolkach, w ilości metrów bieżących widniejących na dokumencie sprzedaży,
b. Materiał rozcięty, przecięty, z odciętym kawałkiem, wykrojony, rozkrojony, przekrojony nie podlega prawu do Odstąpienia od Transakcji;
4. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy (Towaru) będącej wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy; Sprzedawca ma prawo wystąpić do Przedsiębiorcy z roszczeniem o odszkodowanie za zmniejszenie wartości Towaru;
5. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od daty złożenia Oświadczenia. Zwrot Towaru powinien być dokonany poprzez przesłanie Towaru wraz z kopią dowodu Transakcji na adres Sprzedającego:
ANZA Andrzej Zaborowski
Ul. Nowa 16/18,
90-031, Łódź,
Sugeruje się przesłanie Towaru, kopii dowodu Transakcji oraz Oświadczenia (z dopiskiem „ZWROT”) w jednej przesyłce;
6. Koszt Zwrotu Towaru ponosi Kupujący;
7. Towar powinien być odpowiednio zapakowany oraz zabezpieczony przez zabrudzeniem, zamoczeniem i uszkodzeniem mechanicznym;
8. Zwrot kwoty należnej Przedsiębiorcy z tytułu odstąpienia od Transakcji, następuje w terminie 14 dni roboczych od daty doręczenia Towaru na adres Sprzedającego;
9. Przedsiębiorca otrzymuje zwrot należnej mu kwoty na rachunek bankowy wskazany w Oświadczeniu, o którym mowa w § 7.1. lub przekazem pocztowym na wskazany przez Klienta adres;
PROCEDURA REKLAMACJI
1. Procedura reklamacji oparta jest na zasadach określonych w Ustawie o prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku;
2. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne w przypadku ich stwierdzenia przed upływem dwóch lat od dnia wydania tego Towaru Konsumentowi. Konsument traci uprawnienia, jeżeli przed upływem dwunastu miesięcy od stwierdzenia niezgodności Towaru z Transakcją nie zawiadomi Sprzedawcy o tym fakcie;
3. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne w przypadku ich stwierdzenia przed upływem jednego roku od dnia wydania tego Towaru Przedsiębiorcy. Przedsiębiorca traci uprawnienia, jeżeli przed upływem jednego miesiąca od stwierdzenia niezgodności Towaru z Transakcją nie zawiadomi Sprzedawcy o tym fakcie;
4. Informuje się, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa odpowiedzialność Sprzedającego dotyczy istniejących wad Towaru w chwili jego wydania;
Wada Towaru dotyczy:
- wady zmniejszającej wartość lub użyteczność,
- braku właściwości, o których istnieniu zapewnił sprzedawca,
- rzeczy wydanej w stanie niezupełnym;
W definicji wady fizycznej towaru nie zawierają się:
a. uszkodzenia spowodowane zwykłym, normalnym zużyciem Towaru,
b. uszkodzenia mechaniczne Towaru,
c. uszkodzenia spowodowane nienależytym użytkowaniem Towaru, w szczególności złą konserwacją lub brakiem konserwacji, używaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem;
5. Sprzedający jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia Transakcji (na podstawie wyraźnej informacji o wadzie Towaru zamieszczonej na Towarze oraz dowodzie zakupu);
6. Składając Reklamację Klient ma obowiązek dostarczyć do Sprzedającego reklamowany Towar wraz z kopią dowodu Transakcji i wypełnionym Zgłoszeniem reklamacyjnym (formularz dołączony do przesyłki lub do samodzielnego wydrukowania: kliknij tu);
7. W sytuacji, kiedy Klient odmawia podania swoich danych w Zgłoszeniu Reklamacyjnym, ma obowiązek stawienia się 14 dnia roboczego, liczonego od dnia złożenia Zgłoszenia reklamacyjnego w siedzibie Sprzedającego pod adresem ANZA Andrzej Zaborowski, Ul. Nowa 16/18, 90-031, Łódź;
8. Reklamacje należy składać na adres Sprzedającego:
ANZA Andrzej Zaborowski
Ul. Nowa 16/18,
90-031, Łódź;
9. Jeżeli Towar posiada wadę fizyczną, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z Transakcją przez nieodpłatną wymianę na nowy, chyba, że wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru zgodnego z Transakcją oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności;
10. Sprzedawca rozpatrzy Reklamację w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia Reklamacji. W przypadku rozpatrzenia Reklamacji na korzyść Klienta, Sprzedający wymieni reklamowany Towar na nowy, pełnowartościowy i dokona wysyłki na adres wskazany przez Konsumenta;
11. Istnieje możliwość odstąpienia od umowy, czyli Zwrotu Towaru posiadającego wadę, jedynie w sytuacji, gdy pierwsza/poprzednia reklamacja nie spowoduje zaspokojenia potrzeby Klienta;
12. Reklamację uznaje się za rozpatrzoną na korzyść Konsumenta w sytuacji, gdy Sprzedający nie odpowie na Zgłoszenie reklamacyjne Klienta w ciągu 14 dni roboczych, po czym Sprzedający ma obowiązek wykonać zawarte w Formularzu reklamacyjnym żądanie Klienta (wymiana towaru, obniżenie ceny, zwrot gotówki);
13. W przypadku rozpatrzenia Reklamacji na korzyść Klienta, Koszty Przesyłki reklamowanego Towaru do Sprzedającego oraz Koszty Przesyłki naprawionego lub wymienionego Towaru do Klienta, ponosi Sprzedający;
a. Klient ma obowiązek przedstawić dowód potwierdzający wysokość Kosztów Wysyłki reklamowanego Towaru do Sprzedającego;
14. W sytuacji, kiedy Reklamacja zostanie uznana za nie zaistniałą, Koszty Wysyłki Reklamowanego Towaru ponosi Klient;
15. Różnice (w szczególności różnice w odcieniach) pomiędzy fotografią na Stronie a rzeczywistym wyglądem Towaru dostarczonego w ramach Transakcji, wynikające z właściwości urządzeń stosowanych przez Klienta tj. monitor, wyświetlacz czy drukarka, nie mogą zostać uznane przez Klienta za obciążającą Sprzedającego, wadę fizyczną Towaru;
16. W przypadku stwierdzenia tego rodzaju różnic i jeżeli powodują one u Klienta obniżenie lub brak satysfakcji z zakupu Towaru, Sprzedający sugeruje Klientowi skorzystanie z prawa Zwrotu, o którym mowa w punkcie 7, niż drogi Reklamacyjnej.
Formularz OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD TRANSAKCJI
Formularz ZGŁOSZENIA REKLAMACJI